حیدرالعبادی: یک لشکر تروریست درسوریه آموزش می‌بیند ولی آمریکا و روسیه کاری نمی‌کنند

حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق گفت یک لشکر تروریست انتحاری درسوریه در حال آموزش هستند اما آمریکا و روسیه هیچ کاری انجام نمی‌دهند.
به گزارش "ایرنا"، العبادی در حاشیه نشست مجمع جهانی اقتصاد در داووس سوئیس در گفت‌وگویی با "سی‌ان‌ان" گفته است: نهاد اطلاعاتی عراق اطلاعات دقیق دارند مناطق امنی در سوریه وجود دارد که در آن پایگاه‌های بزرگ تروریست‌ها واقع شده است و تروریست‌های انتحاری را با توانمندی بالا آموزش می‌دهند و آماده می‌کنند.
وی گفت: این تروریست‌ها قرار است علیه کشورهایی که در جنگ علیه داعش مشارکت داشتند از جمله عراق، اقدام کنند.
العبادی در این گفت‌و‌گو همچنین از این که روسیه و آمریکا برای از بین بردن این گروههای تروریستی که هم‌اکنون در سوریه درحال آموزش دیدن هستند، هیچ کاری نمی‌کنند بشدت ابراز شگفتی کرد. وی پرسید آمریکا و روسیه برای اقدام در این زمینه منتظر چه چیزی هستند.


العبادی: ما به برگزاری انتخابات طبق قانون اساسی پایبندیم
نخست وزیر عراق اعلام کرد که اصرار ما بر برگزاری انتخابات براساس قانون اساسی است.
حیدر العبادی، نخست‌وزیر عراق طی گفت‌وگوی ویژه با شبکه "العربیه" اتهامات احزاب و سیاستمداران عراقی درخصوص تاخیر در زمان انتخابات مجلس را رد و اعلام کرد: ما به آنچه در قانون اساسی آمده است، پایبندیم.
العبادی همچنین اعلام کرد، اختلافات اخیر در داخل حزب "الدعوه" ناشی از مخالفت نوری مالکی، رئیس ائتلاف دولت قانون، با حضور او در انتخابات با اسم حزب الدعوه بود تا اینکه مناقشه در این باره با حذف اسم حزب الدعوه از لیست احزاب شرکت‌کننده در انتخابات پایان یافت.
اخیراً اختلافات پس از تصویب قانون انتخابات در مجلس عراق درخصوص داشتن مدرک دانشگاهی نامزدها بالا گرفت و مخبر مجلس عراق اعلام کرد که امکان اعتراض به این قانون وجود دارد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس اتاق مشترک ایران و چین خبر داد افتتاح مجدد حساب‌های مسدود شده ایرانیان در چین آغاز شد سخنگوی کمیسیون تلفیق مجلس خبر داد؛ مخالفت کمیسیون تلفیق با افزایش قیمت حامل‌های انرژی تظاهرات هزاران نفری در شهرهای روسیه علیه پوتین دادگاه عالی رژیم بحرین حکم سلب تابعیت و حبس شیخ عیسی قاسم را تایید کرد محمد علی خادمی کوشا تمایز حق انتقاد و حقانیت انتقاد نشانه‌های زوال قدرت آل سعود حیدرالعبادی: یک لشکر تروریست درسوریه آموزش می‌بیند ولی آمریکا و روسیه کاری نمی‌کنند عضو شورای ملی ایران و آمریکا: قانونگذاران آمریکا مانع کارشکنی در برجام و انزوای ایالات متحده شوند هشدار اتحادیه اروپا به آمریکا در مورد اعمال محدودیت‌های تجاری در گفت و گو با مهندس علیمراد اکبری معاون آب و خاک جهاد کشاورزی اولویت‌های ملی صرفه جویی در مصرف آب کشاورزی در نشست خبری اعلام شد؛ افزایش چشمگیر امید به زندگی به مناسبت دهه فجر انقلاب اسلامی گلزار شهدای سراسر کشور گلباران می‌شود فرمانده منطقه پنجم نیروی دریایی سپاه: شاهد تغییر رفتار امریکایی‌ها در خلیج فارس و تنگه هرمز هستیم ارسال لایحه مربوط به کنوانسیون هواپیمایی کشوری بین‌المللی به مجلس نمایندگان مجلس امروز از زندان اوین بازدید می‌کنند حمایت اتحادیه آفریقا از برجام معاون اول رئیس جمهور: نهایی شدن 12 میلیارد دلار قرارداد فاینانس از دستاوردهای برجام است